kissie i aftonbladet


behöver inte banta Nu säger Alexandra bild: aftonbladet,
behöver inte banta Nu säger Alexandra "Kissie" Nilsson att hon är snällare mot sig själv. Ibland "svullar" hon på McDonalds. "Men om jag gick upp i vikt så skulle jag se till att ta bort extrakilona", säger hon.

urdraget ur aftonbladet: Bloggaren Kissie, 18:
Jag blev jättedeprimerad

Hon behöver inte gå ner i vikt.

Men liksom många av hennes kompisar valde hon ändå att prova det nya bantningspillret Alli.

- Jag blev jättedeprimerad, säger Alexandra "Kissie" Nilsson, 18.

Hon är mest känd under sitt bloggalias "Kissie" och varje dag går tusentals unga tjejer in på hennes blogg.

Fester, killar och utseende är några vanligt förekommande ämnen och precis som många av hennes läsare känner Alexandra Nilsson en press på att leva upp till vissa ideal.

Kompisar tipsade

- Killar vill ha smala tjejer. Mannen ska vara större, så där som det är i romantiska filmer när mannen bär kvinnan, säger hon.

Vikt är en del av det dagliga samtalet med kompisarna. Så när några av dem började prata om ett nytt bantningspiller - som dessutom var receptfritt - tvekade hon inte att prova.

I början av sommaren gick hon och en vän med nervösa steg in på Apoteket.

- Vi trodde att de skulle stoppa oss från att köpa, men expediten till och med visade oss var de fanns.

Tvingades att sluta

Efter en månads användning och dagliga magbesvär blev biverkningarna värre.

- Jag ville inte ens stiga upp ur sängen och var jätteledsen hela tiden. Till slut tvingade pappa mig att sluta äta dem, säger hon.

ni kommer väll ihåg pillrerna hon köpte för att bli smalare? det här har hon inte nämt något tidigare om i sin blogg att hon blev "jätte" deprimerad. Istället har jag för mig att hon skrev att hon var jättenöjd över att ha gått ner något kilo.
tycker hon säger emot sig själv när hon skriver i sin blogg att hon vill bli smalare, och retusherar bort halva benen och armarna, sen går ut med det här i aftonbladet att "hon inte behöver banta"

uppmärksamhet kallas det, någon?

men aja Kissie är ju nöjd och stolt iallafall, hon skriver "
"Jag är med i aftonbladet!

Juste hur kunde jag glömma..? (Så känd nu för tiden ju..)"

Själv tycker jag inte det är något att vara stolt över, att man söker bekräftelse genom att vara med i aftonbladet om bantningspiller, hade varit skillnad om det hade varit blondinbella, hon är ju "en snäll person" men med kissie kan man ju aldrig veta, (hon som inte ens ville nämna i bloggen först vad bantingspillrerna hette..)


Kommentarer
Postat av: Anonym

oj hon glömde photoshopa..? =D

2009-08-24 @ 20:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0